Hej och välkommen till min hockeyblogg om i huvudsak Vita Hästen och en gnutta IK Guts. Det här är mitt minnesalbum där jag publicerar kort, filmer, lite matchsnack, funderingar, annorlunda spelarpresentationer och blandade påhitt. Ni kommer inte hitta senaste nyheterna om laget här, inte heller rykten och smutskastning utan jag försöker låta det här vara en "trivselblogg" där man kan surfa runt, må bra och ha kul. Allt som skrivs om motståndarna ska ses med glimten i ögat. Alla foton är tagna av min egna amatörkamera om inget annat anges, låna gärna foton men lämna cred i så fall är ni snälla. Vill ni kontakta mig angående bloggen, tex önskemål på inlägg eller tips på annat som rör Vita Hästen eller Guts - skicka mail via länken lite längre ner på höger sida. Tack för att ni tittade in och välkommen åter!

4 augusti 2014

Heeeej!

Neeej, jag har inte gett upp bloggen... bara tagit lite ledigt kan man säga :) Men nu har ju den officiella invigningen av isen varit så då är det väl lika bra att börja skriva lite igen. Om inte annat publicera lite kort, för det är ju det jag gör bäst ;) Även om kvalitén inte är den bästa så är intentionerna det! Jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra när allsvenskan börjar - hörde ni förresten... ALLSVENSKAN! Visst är det härligt, äntligen! Ja, nej... hur jag ska göra? Jag misstänker att det kommer vara lite hårdare bestämmelser och krav för vad man får fota, filma och publicera nu när det kommer finnas tv-avtal mm. Men jag börjar väl lite försiktigt så får vi se vart det tar vägen. Ni kanske inte kan räkna med lika många rörliga bilder som förra säsongen. Men vi får se...

Nu börjar jag iallafall med att publicera lite kort från en av sommarens varmaste dagar då vi helt frivilligt kröp in i träningshallen Stallet för att kolla in LAGET ta sina första skär för säsongen. Stora delar av laget känner vi igen från förr, men många nya ansikten att lära sig. Det var ju inte helt enkelt att de körde utan nummer... men men, det löser sig (sa han som sket i vasken). Nej, hörrni... jag har inte kommit in i skrivandet än märker jag. Flänger ut i en massa trams så där. Kort var det ja, kommer här:

En hel del folk hade letat sig in i kylan
Presentation av spelarna. Först ut målvakterna Strandberg och Brage
Sen rullade det på med både nyförvärv...
och "gamla rävar" (eller hästar menar jag förstås) som Sama ;)
Snart var hela laget på isen, av de som anlänt så klart.
Nya tränarparet Mikael Johansson och Niklas Czarnecki
Nya förvärv i nya träningströjor
Streching innan spel
"Banka" sträcker ut
Linus och Wille 
Keeper-snack
Det smällde i sargerna från början!
Ursäkta suddet, men ni känner igen stilen va?

Så, det var allt för idag. Jag skippar filmsnutten då det redan publicerat mer och bättre film om det. Nu får vi se om jag lyckas fortsätta skriva med någorlunda frekvens här. Men som vanligt tänker jag inte tjata nyheter på er då det finns flera andra kanaler som är bättre på det än jag. Jag fortsätter min hockeyblogg light i bästa feelgood-anda och med glimten i ögat.

Vi hörs!















Inga kommentarer: