Hej och välkommen till min hockeyblogg om i huvudsak Vita Hästen och en gnutta IK Guts. Det här är mitt minnesalbum där jag publicerar kort, filmer, lite matchsnack, funderingar, annorlunda spelarpresentationer och blandade påhitt. Ni kommer inte hitta senaste nyheterna om laget här, inte heller rykten och smutskastning utan jag försöker låta det här vara en "trivselblogg" där man kan surfa runt, må bra och ha kul. Allt som skrivs om motståndarna ska ses med glimten i ögat. Alla foton är tagna av min egna amatörkamera om inget annat anges, låna gärna foton men lämna cred i så fall är ni snälla. Vill ni kontakta mig angående bloggen, tex önskemål på inlägg eller tips på annat som rör Vita Hästen eller Guts - skicka mail via länken lite längre ner på höger sida. Tack för att ni tittade in och välkommen åter!

8 augusti 2014

Första träningsmatchen

Igår var det alltså Allsvensk träningsmatchpremiär. Själv kunde jag inte ta mig ner till Oskarshamn och följa laget på plats. Men naturligtvis såg bloggen till att skicka ner en ersättare som tog över kameran för en kväll. Resultatet kommer här, lite kort och en liten filmsnutt (ja, jag vågar slänga med det även om jag inte fått godkänt att publicera allsvenska sådana än ;). Han skötte sig riktigt bra min vikarie, han kanske får ta över kameran fler gången. Nu är ju inte jag helt säker på i vilka sammanhang korten togs eller ens om jag har rätt så tröjnummer mm. Men jag gör så gott jag kan, ha lite överseende om jag råkar skriva fel...

Dags att kicka igång matchen
Och där.... har den ALLSVENSKA säsongen startat!
Thegel kollar in motståndet
Jag vet inte hur de allsvenska reglerna är, men det där är misstänkt lika en hakning herr Åhsberg ;)
Och en klubba i ansiktet kan vara "high-sticking" på Liljendahl(?)
Brage höll nollan i 1:a perioden
Det kan vara Wallén som är framme och stör
Båsbild... men va f-n, det är inte nåt FAKE i vårat bås!
Gunnarsson på språng - otroligt skönt att se
Snygg hakremsplacering?
Känner ni igen scenariot? Jocke trycker upp någon i sargen och Sama snor pucken och vänder upp...
Var det halt på isen idag?
Nämen, en till herr Åhsberg, vi får nog ta ett snack om det här... ;)
Rapporterna sa att Lindström gjorde ett bra jobb
Strandberg fredar målet... även han håller nollan ikväll

Psst Macke... de kör åt andra hållet nu! Eller tänkte du överraska och köra baklänges den här säsongen ;)
Kalin på knä
Vänskapsmatch, ja visst... då tar vi och kramar om domaren med...
Mera kramkalas... kurrikurr i hörnet
Vadå...jag? Sunnqvist ställer sig frågande
Matchen slut, nervält målbur? Jajemän, så blir det när Strandberg nollar
Tack till alla nedresta fanz!
Någon påpekade att de ville se slutresultat och målskyttar med, så okej då. Har den informationen undgått er på alla sociala medier så varsågod: slutresultat Oskarshamn - Vita Hästen 0-2
Målskyttar: Jesper Samuelsson och William Wallén.

Och så tar vi och kör en en liten filmsnutt här med... lite filter på denna gång. Snutten präglar väl inte matchen, men får alla suktande Hästenfanz som inte kunde närvara att stilla sin abstinens en smula med lite rörliga bilder. 





Inga kommentarer: