Hej och välkommen till min hockeyblogg om i huvudsak Vita Hästen och en gnutta IK Guts. Det här är mitt minnesalbum där jag publicerar kort, filmer, lite matchsnack, funderingar, annorlunda spelarpresentationer och blandade påhitt. Ni kommer inte hitta senaste nyheterna om laget här, inte heller rykten och smutskastning utan jag försöker låta det här vara en "trivselblogg" där man kan surfa runt, må bra och ha kul. Allt som skrivs om motståndarna ska ses med glimten i ögat. Alla foton är tagna av min egna amatörkamera om inget annat anges, låna gärna foton men lämna cred i så fall är ni snälla. Vill ni kontakta mig angående bloggen, tex önskemål på inlägg eller tips på annat som rör Vita Hästen eller Guts - skicka mail via länken lite längre ner på höger sida. Tack för att ni tittade in och välkommen åter!

6 maj 2014

Traderasvängen

Nu är Traderasvängen klar för den här gången. Det är lite jobb med att fota, skriva annons och sen hålla reda på vilka tröjor som sålts till vilka personer och om det är betalt eller inte, ska de skickas eller hämtas? Men som sagt, nu är iallafall annonserna avslutade. Och att det är jag som fixar med detta är fortfarande bara för att avlasta klubben en uppgift, jag gör det på "uppdrag" och har fortfarande inget med souvenirer och replicatröjor att göra ;). Flera tröjor ska hämtas och betalas fortfarande men jag kan ändå göra någon slags summering vad det har givit den här gången. Räknar jag ihop Traderas ca 30 annonser med de tröjor jag hade från fjolårssäsongen och sålde innan Tradera så hamnar vi på en betydande summa. Jag kommer betala in närmare 35.000 kr till klubben och då är Traderas avgifter borträknade redan. Det känns som om det är ett bra sätt att få in pengar till klubben det här...

Jag förstår om många därute kan tycka att "-jag känner ju den och den spelaren, jag kan väl få din tröja?" och liknande och jag undrar hur många frågor spelarna fick på isen de två senaste matcherna efter slutsignalen som löd "-kan jag få din tröja, snällasnällasnälla?". Men ni ser ju vilken bra inkomstkälla det faktiskt är och dessutom så rättvist som möjligt då de flesta har möjlighet att buda på dem. De som inte har internet eller konto på Tradera kan ju be någon sköta det åt dem.

Tröjan som inbringade mest denna gång (igen...)



Inga kommentarer: