Hej och välkommen till min hockeyblogg om i huvudsak Vita Hästen och en gnutta IK Guts. Det här är mitt minnesalbum där jag publicerar kort, filmer, lite matchsnack, funderingar, annorlunda spelarpresentationer och blandade påhitt. Ni kommer inte hitta senaste nyheterna om laget här, inte heller rykten och smutskastning utan jag försöker låta det här vara en "trivselblogg" där man kan surfa runt, må bra och ha kul. Allt som skrivs om motståndarna ska ses med glimten i ögat. Alla foton är tagna av min egna amatörkamera om inget annat anges, låna gärna foton men lämna cred i så fall är ni snälla. Vill ni kontakta mig angående bloggen, tex önskemål på inlägg eller tips på annat som rör Vita Hästen eller Guts - skicka mail via länken lite längre ner på höger sida. Tack för att ni tittade in och välkommen åter!

12 juni 2014

Fyra Finurliga Frågor - Ludvig Martinsson

Kommer ni ihåg den här intervjuserien? Det var ju ett tag sedan jag fick spelarna att svara på ganska, i hockeysammanhang, oviktiga frågor. Jag tänkte att det kanske var dags att damma av dem igen. Vad säger ni om junioren som kommande säsong fått ett A-lagskontrakt? Här har vi:

Ludvig Martinsson

1. Vet du vilket tröjnummer du kommer spela med i Hästen, och varför blev det just det numret? Eller vilket skulle du helst vilja ha och varför?
Svar: Nr 22 blir det, alltid när jag har  möjligheten att välja tröjnummer själv blir det 22, började redan i Björnligan då ja fick en tryckt tröja av morfar där det stod Ludvig 22 på ryggen.

2. Vilken låt är din absoluta favoritlåt att tagga upp till match med?
Svar: Lose Yourself med eminem utan tvekan.

3. Vilket bakverk får inte saknas på ett kakfat?
Svar: Det måste vara mormors hembakade mazarinkaka. 

4. Om du var en seriefigur, vilken är du mest lik?
Svar: Oj den är svår, är nog inte så lik honom men favoriten är ju svampbob

Ludvig "Svampbob" Martinsson

Jahopp... vi har fått en tvättsvamp i laget? ;) Svampbob Fyrkant (på originalspråk: SpongeBob SquarePants),  bor i en ananas på havets botten. Han är naiv, men långt ifrån dum, och hans motto är:
”Jag är redo! Jag är redo! Jag är redo!” - och det kan väl passa bra nu när det ska "lekas" med de stora pojkarna?

Svampbob arbetar som grillkock på restaurangen Krångliga krabban, där han steker och serverar krabburgare, en burgare med hemligt recept. 

Som husdjur har Svampbob en snigel, Gary, som har samma storlek och beteende som en katt. 

Svampbobs största hobby är att fiska maneter. Maneterna fångas med håv på det stora manetfältet och mjölkas på manetmarmelad, varefter de släpps fria. 


Inga kommentarer: